Se kurv Betal Information
Velkommen Faglitteratur Tidsskrifter K&K Skønlitteratur E-tekster
  Start søgning
 
  - Om Tidsskriftet K&K
- K&K 1-108
 
  Tidsskriftet K&K

K&K 74 Læsninger i populærkulturen

20. årgang, nr. 2

kr. 50,00   


Der opnåes mængderabat ved køb af flere K&K-numre/eksemplarer før 25.årgang (se Rabat). Rabatten bliver automatisk fratrukket, når flere numre lægges i kurven.
ISBN 87-7332-174-5, 191 sider, Paperback, 1993.


Populærkulturen er allestedsnærværende. Dens udtryksformer opfylder vore omgivelser - i medierne, i forbrugsgenstandene, i hjemmet, i bybilledet - i et omfang, hvor berøring med den synes uundgåelig. Dens betydningssystemer giver mening til verden. Men populærkulturen er ikke alene det, der opleves og erfares, den er tillige selve måden at opleve og erfare på. Vi lever ikke længere med populærkulturen, men midt i den. Den er allestedsnærværende indtil det


usynlige.
Bidragyderne til dette temanummer af K&K sætter ud for at udforske nogle karakteristiske lokaliteter i det populærkulturelle landskab. Pleasuredomes, indkøbscentre, storebæltfærger, vandlande, virtual reality, graffiti, postmoderne science fiction, visuel cyberpunk, film noir, tv-reklamer, jeans, tv-bingo er blandt de fænomener, som bliver indkredset i denne serie læsninger i populærkulturens betydningsunivers.





Indhold
Side 7 - Forord [K&K 74]
Side 13 - Peter Allingham: »Welcome to the Pleasuredomes«
Side 55 - Claus K. Kristiansen: »Graffiti. Postalfabetismens skrift«
Side 73 - Jens F. Jensen: »Tech Noir. Den populærkulturelle konstruktion af en ny teknologi«
Side 109 - Preben Raunsbjerg: »'Stay Cool' - smid bukserne i køleskabet. Om musik, semiotik og reklameanalyse«
Side 133 - Christian Jantzen, Verner Møller: »Tryghed, Lighed og Broderskab. Om tv-bingo som en elektronisk populærkultur«
Side 165 - Fredric Jameson: »Tingsliggørelse og utopi i massekulturen«
Side 183 - Anmeldelser [K&K 74]
 
   
 webmaster